Keväthuumaa!

Kyllä kevät on ihmisen parasta aikaa!

En vaan kyllästy ikinä siihen miltä pihallamme juuri nyt näyttää ♥ 


 Koristeomenapuu Makamik päätti tänä vuonna puskea oksansa ihan täpötäyteen kukkia. Tuo pinkki pilvi on niin kaunista katseltavaa ♥


Tulppaanitkin ovat kaikki nousseet ja tässä Kirsikkapuupenkissä jo toista kevättä peräkkäin. Sekin ilahduttaa tarhuria kovasti ♥


 Tämä kevät on mennytkin enimmäkseen ihastellessa menneiden vuosien töiden tuloksia, eikä edes rikkaruohosavottaan ole ollut innostusta. Pakko kyllä olisi, kuten seuraavasta kuvasta voi huomata!


 Tämän lammentaus penkin käänsin viime vuonna ympäri ja vähän muokkasin kasveja uusiksi. Näyttää ne sieltä nousevan. Tässä kuvassa on tämän hetken lempivärit pinkki ja vihreä ♥


Jotain olen kuitenkin saanut aikaiseksi, nimittäin ensimmäiset kesäkukkaistutukset. Sain äitienpäivälahjaksi lahjakortin puutarhalle, ihan parasta! Lisäksi mies oli tänä vuonna valmiin amppelin sijaan ostanut kukat ruukkuistutukseen ♥ 


Ruukkujen hankinnan jätti minulle, mutta antoi vinkiksi, että tumma ruukku olisi näille paras. Kiersin kaikki kaupat läpi ja niinhän siinä kävi, että Prismassa odotti meidän ruukut. Olin näitä jo viime kesänä ihaillut Kärkkäisellä, mutta ilman välitöntä tarvetta ne jäi ostamatta. Nyt ne kotiutin! 


Näistä tuli niin ihanat, vaikka itse sanonkin! 

Tulevana viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä sitten ostamaan loput lisää kesäkukkia. Hyvin on nämäkin pärjänneet ulkona, vaikka ihan hirmu lämmintä ei ole ollutkaan. Kai sitä uskaltaa muutkin jo kohta istutella. 

Joko sinulla on kesäkukat hankittuna? Onko jotain luottokukkia joita suosit vuodesta toiseen vai kokeiletko joka vuosi jotain uutta? 

Mukavaa Helatorstain iltaa juuri Sinulle!



 


25 kommenttia

  1. Enpä juurikaan harrasta kesäkukkia. Muutama vanha pelargoni siirretään kesäksi ulos, siinä kaikki. Tuo verililjapuu kannattaa talvettaa sisällä. Siitä tulee vuosi vuodelta aina vain upeampi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tiedosta tuon verililjapuun suhteen! Olisin varmaan heittänyt roskiin syksyllä 😱

      Poista
  2. Minä laittelin kesäkukat eilen, nykyisin luottokasvi on oxalis, kukkii koko kesän ja kestää vaatimatonta hoitoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oxalista mulla ei olekaan muutamaan vuoteen ollut. Sitä pitäisikin kokeilla!

      Poista
  3. Kesäkukat on vielä laittamatta, sinä sait tyylikkään näköisen istutuksen! Ihan koristeomenapuu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mies pääsi kyllä tänä vuonna yllättämään ihanasti😊 kai se jo minut tuntee liki kolmenkymmenen vuoden jälkeen 😍 tuo koristeomppu on kyllä ihana!

      Poista
  4. Ihana makamik! Mulla jäi erelliselle pihalle. Tänä keväänä o tulput kukkinu hyvi. Hiano kesäkukka-asetelma ruukkuineen. Mullon sama punalehtine verililijapuu menos pihalle kolomatta kesää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä verililjapuu oli mulle uus tuttavuus ja iloinen yllätys se, että ei ookkaan yksvuotinen :)

      Poista
  5. Ihana Makamik ja kyllä kannattaa olla tyytyväinen kauniiseen puutarhaan! Siitä sitä voi ammentaa mieleen virkeyttä ja ladata akkuja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on just näin! Mikään ei terapoi niin hyvin kuin hetken puuhastelu pihahommissa :)

      Poista
  6. Makamik on niin kaunis herkkine kukkineen. Rikkaruohojakin pitää puutarhassa vähän näkyä, pihanne on täydellisen ihana:) Tänään kävin eka kertaa tälle kesälle puutarhalla. Kesäkukat jäivät vielä sinne, mutta yhden rosmariinin nappasin kasvihuoneeseen täydentämään yrttivalikoimaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on vielä amppeleihin kukat ostamatta, mutta jospa ens viikolla ehtisi. Äitille tehtiin ruukkuihin asetelmat jo valmiiksi niin saa viikonloppuna viedä uuteen kotiin :)

      Poista
  7. Ihana koristeomenapuu! Kauniit kesäkukat ja ruukkukin sopii niihin täydellisesti. Minulla on osa kesäkukista ulkona jo omilla paikoillaan, mutta osa on seinänvarressa, osa edelleen pienissä taimiruukuissa ja ihan viimeiset sisällä, kääks! Täällä on nyt vaihteeksi niin tuulista, etten uskalla laittaa ruukkuja lopullisille paikoilleen, joten kaikki nököttävät saman seinän varressa edes vähän tuulensuojassa. Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eka vuosi kun mulla ei ole yhtään kesäkukkaa itsekasvatettuna! Oon ollu myöhässä vähän kaikessa =D

      Poista
  8. Onpas teillä kaunis puutarha.
    Minullakin on koristeomenapuu, mutta se on vielä niin pieni ja kukkiakin on vähän, mutta jos tuollaista on odoteltavissa, niin mikäs siinä.
    Minulla on kesäkukat ostamatta ja voi olla että jääkin tänä vuonna, mutta ehkä näyttävät sitten sitä hienommilta.
    Olen eka kertaa sun blogissa ja liityin lukijaksi ja laitoin sinun blogin lukulistalleni.
    Tuleppas sinäkin käymään vierailulla,jos et ole jo käynyt.
    Mukavaa viikonloppua sinne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Koristeompusta tulee kyllä vuosi vuodelta komeampi, odotuksesi palkitaan kyllä :) Pitääpä tulla käymään blogissasi, mukava kun liityit lukijaksi!

      Poista
  9. Olen samaa mieltä, että kevätkesä on parasta aikaa! Ei melkein malta mennä nukkumaan. Ihanasti kukkivat myös tulppaanisi. Miten ihmeessä saat ne kukkimaan useamman vuoden? Minä joudun istuttamaan joka syksy sipuleita... Kesäkukkia olen hankkinut, mutta en vielä ulos kaikkia uskaltanut istuttaa. Omista kasvatuksista osa on jo myrskyssä rämpäääntynyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä on eka kerta kun toistamiseen kukkivat, enkä tehnyt mitään aikaisemmasta poikkeavaa. Istuttaessa taisin luujauhoa nakata istutuskuoppaan, jos en väärin muista. En kuitenkaan ole kovin luottavainen aikaisempien kokemusten pohjalta, joten taidan syksyllä istuttaa uusiakin sipuleita :)

      Poista
  10. Ihana piha! Pionit on minun rakkauskukkia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kati! Pionit on mullekin ne pihan tärkeimmät ja rakkaimmat kukat :)

      Poista
  11. Ihana Makamiks olen harkinnut ostaa juuri tämän syksyllä viimeistään. Voiko sitä lyhentää latvasta ettei kasvaisi niin korkeaksi. Hieno kesäkukka asetelma.

    VastaaPoista
  12. Tuosta latvan lyhentämisestä en kyllä osaa sanoa. Olen aika vähän leikannut näitä koristeomppuja. Lähinnä joitain toisiinsa hankaavia oksia. Kauniita nämä kyllä kukkiessaan ovat :)

    VastaaPoista